Erfaringer med evnerike 3-åringer i trassalderen, og eventuelle lekekamerater i Oslo-området?

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
marte85

Erfaringer med evnerike 3-åringer i trassalderen, og eventuelle lekekamerater i Oslo-området?

Post by marte85 » Sun 30. Dec, 2018 8:20

Jeg har skrevet her tidligere da jeg mistenkte at sønnnen min på 3 år er evnerik. Nå er han utredet av PPT, og det viser seg at faller inn under kategorien barn med ekstraordinært læringspotensiale etter å ha fått full score på WPPSI.
Når jeg leser om disse barna, er det mye som faller på plass, deg er som å lese om vår sønn.
Akkurat nå er han inne i en periode vi som foreldre opplever som meget krevende, den såkalte selvstendighetsaldeten. Likevel føler jeg at den er ekstra intens hos oss nettopp som en følge av hans høye intelligens. Han er veldig frustrert, sint og sjalu på lillesøster. Han argumenterer på absolutt alt, og klarer noen ganger å sette oss fast. Han kan også være manipulerende. I tillegg opplever jeg at han savner andre å leke med. I bhg er det få lekekamerater, han leker litt med noen av førskolebarna, men det er ikke alltid at de er interessert i å leke med en 3-åring... iallfall ikke på et slikt nivå at det blir naturlig å invitere på Hjemmebesøk. Dermed blir vi lekekamerater for ham, noe som kan være slitsomt i lengden og heller ikke slik det bør være hele tiden.
Mitt spørsmål er; er det andre som har hatt/ har erfaringer med sin 3-åring som de vil dele? Og finnes det andre evnerike i Oslo-området som ønsker å treffes for å leke?

Post Reply