Tilpasset undervisning

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Toril
Medlem

Tilpasset undervisning

Post by Toril »

Stortingsrepresentant Hadia Tadjik påberoper seg opplæringsloven, forskningen og de politiske visjonene for fellesskolen i sin støtte til de flinkeste elevenes krav på tilpasset undervisning. :D Hun er medlem av Utdanningskomiteen.

Jeg får ikke til noen fungerende lenke, men dere finner det i Dagsavisens Nye Meninger og på side fem i dagens avis.

mortenoslash
Medlem

Re: Tilpasset undervisning

Post by mortenoslash »

Eg får berre søkt på nettutgåvene, og då er eit innlegg i papirutgåver ikkje med, men ho var inne på noko liknande i nettutgåva til Morgenbladet (og sikkert i papirutgåva òg) for ei tid sidan. Det var rett nok ikkje eigentleg eit utfall mot ein debattant som meinte at permanent nivådeling var det same som tilpassa opplæring, så fokuset på tilpassa opplæring blir litt ullent: http://www.morgenbladet.no/article/2011 ... /709099999
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

Toril
Medlem

Post by Toril »

Innlegget finnes på nyemeninger.no, som er Dagsavisens debattside.

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash »

Denne?

«Tilpassing, også for de flinkeste»
http://www.nyemeninger.no/alle_meninger ... ead224210/

Der står det, ja! :o)
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

Toril
Medlem

Post by Toril »

Innlegget er så klart at det burde kunne brukes av Lykkelige Barn ved en passende anledning, et medlem av Utdanningskomiteen i Stortinget må da stå for det hun sier, og følge det opp ;)

Post Reply