Lite empati

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Snoopy
Medlem

Lite empati

Post by Snoopy »

Jeg leser her at barna har mye empati. Vår datter hadde i overflod av det i 3-4 års alder, men i midten av 5 og frem til nå som hun går i slutten av 1 førsteklasse så må jeg si at jeg føler det er mer mangel på empati.

Er det ingen andre som har barn som er der?

mortenoslash
Medlem

Re: Lite empati

Post by mortenoslash »

Du tenkjer litt som i form av at ho meir rasjonaliserer vekk eller er det noko meir som at ho ikkje kjenner seg på bølgjelengde andre? Eller er det noko heilt anna?
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

UlykkeligBarn

Re: Lite empati

Post by UlykkeligBarn »

Jeg er 10 år nå og jeg kjenner meg igjen i din datters historie. Da jeg var liten gråt jeg hvis jeg så f.eks at noen hadde påkjørt en hjort på tv(nå tenker jeg at det nesten var sykelig mye empati). Men nå mangler jeg empati. Jeg velger å ikke være en super bekymret trøstende venninne fordi jeg synes det er teit å gråte på grunn av et lite skrubbsår når det er mange som har det verre her i verden.

Hilsen Kaia

(Vel, det kan også avhenge av at jentene i klassen er ekstremt falske og gjør alt for å få empati)

Post Reply