Trenger gode tips til undervisning for flinke elever.

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
stimenes

Trenger gode tips til undervisning for flinke elever.

Post by stimenes »

Jeg jobber som lærer på en 1-7 skole. I flere år har vi fått tilbakemeldinger på elevundersøkelsene på 5 - 7.trinn om at elever ønsker seg mer utfordrende oppgaver. Skolen ligger i et område med mange ressurssterke foreldre og disse har også ytret ønske på konferansene om mer utfordring for deres barn. I norsk skole er dette et luksusproblem - eller rettere sagt slik jeg ser det - en gavepakke. Skolens ledelse har tent på ideen om å bli flinkere i å tilpasse undervisningen for de flinke eleveneog bestemt seg for å satse på dette i en periode fremover.
Jeg har fått tildelt 3 skoletimer i uka hvor jeg kan ta ut elever fra 5- 7. trinn i grupper og gi disse noe mer enn det vanlige pensumet. Jeg har ikke lov til å lage permanente grupper som møtes gjennom hele skoleåret, derfor har jeg valgt å lage prosjektgrupper som skal jobbe med ulike prosjekter i begrensede tidsrom.