Kristiansand?

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Brith
Medlem

Kristiansand?

Post by Brith »

Jeg ønsker å komme i kontakt med familier med HB barn i Kristiansand (og omegn). Har en gutt på 9 år som er interessert i realfag og filosofi. Han er opptatt av lego, jordens utvikling, insekter, stein, våpenteknologi, det sorte hullet og livets grenseområder, hva er f.eks ondskap.. Han spør og graver fra morgen til kveld og de andre blir slitne av all pratet.. Han vil så gjerne være sammen med andre barn, men det går ikke alltid så greit. Jeg vil så gjerne at han hadde truffet noen likesinnede... Takk

Kariel
Medlem

Re: Kristiansand?

Post by Kariel »

Anbefaler at du tar kontakt med foreldrekontaktene for en medlemssamtale. Så får du tilgang til det lukkede forumet og invitasjoner til arrangementer for medlemmene. :)

Send en epost til foreldrekontakt@lykkeligebarn.no med telefonnr. og litt info, så tar de kontakt.

Lykke til!
Kariel
Lærer/master i TPO. Blogger om evnerike barn på http://www.krumelurebloggen.no

steffenco

Post by steffenco »

Heisann. Vet ikke om du har fått kontakt med noen i Kr.sand. Vi er en gjeng som har vært samlet noen ganger nå. Vi har snakket om å treffes en gang nå før jul. Da er planen å ta turen i hangaren på Kjevik.... :) Min mann vil undervise også er det muligheter å prøve sitte f 16 flyene...... osv

Mvh
Camilla

aaseg

Post by aaseg »

Jeg bor i Lillesand og har en sønn på snart 12 år. Vil gjerne ha kontakt med noen andre i området, eventuelt snakke med noen som kjenner til et godt støtteapparat.

betre
Medlem

Post by betre »

Vi lager medlemstur til Sirdal 1-3 februar, så hvis du betemmer deg for å bli medlem, så er velkommen til å melde deg på turen!

aaseg

Post by aaseg »

Jeg tok kontakt for 8-10 mnd siden, skrev to e-poster med to ukers mellomrom og fikk langt om lenge svar med informasjon om at noen kom til å ringe meg. Etter det hørte jeg aldri noe mer.

Mista litt motivasjonen men om det faktisk er en fungerende gruppe i nærområdet, så vil jeg gjerne vite mer!

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash »

Sånt skal no ikkje hende. Det er rett nok berre frivillige foreldre som brukar av den fritid dei har, ikkje sjeldan etter leggetid, men det skulle bli fanga opp.

Eg har sendt ei melding til foreldrekontakt-gruppa her på forumet, så får me sjå. Det er litt julestille, både her på forumet og på Facebook-gruppa, men eg vil tippe at du får kontakt om ikkje så alt for lang tid.
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

aaseg

Post by aaseg »

Har videresendt svaret jeg fikk i mai til foreldrekontakt-adressen slik at de vet hvordan de skal kontakte meg. Hadde vært veldig fint å snakke med noen som kjenner litt til gruppen her i Kristiansandsområdet!

betre
Medlem

Post by betre »

Jeg hadde samme opplevelsen! En foreldrekontakt skulle ta konakt, men jeg hørte ikke noe på lenge, til jeg purret selv. Det samme skjedde med kontakten i lokalområdet. Det ble jeg som selv purret respons der også.
Julefri eller at det er fritiden som brukes er et dårlig påskudd. De som melder seg til slike oppdrag bør selvsagt ha ansvar for å følge det opp, evt gi beskjed om at de ikke er interesert i å ha vervet lengre.
De som kontakter foreningen er potensieller medlemmer/kunder, og behandles deretter. Ingen har råd til å si nei til en mulig kunde.

tove
Foreldrekontakt

Post by tove »

Vi må beklage at dere har opplevd at foreldrekontaktene ikke har kontaktet dere per mail for eventuelt å tilby en innmeldingssamtale, slik regelen er. Vi har ingen konkret frist for å svare innkomne mailer, men koordinatoren for foreldrekontaktene prøver så langt det lar seg gjøre å fordele og videreformidle innkomne mailer til foreldrekontaktene så snart som mulig. Dette kan skje samme dag (det vanligste) og ca opp mot en uke (i travle perioder). Den enkelte foreldrekontakt tar så kontakt med innsender så snart som mulig og tilbyr innsender å ringe foreldrekontakten. Her også kan en regne med en responstid fra umiddelbart til opp mot ca en uke. I enkelte perioder (fravær, sykdom, perioder med ekstra mange henvendelser etc) kan det gå lengre tid, men det er sjelder dette skjer i virkeligheten. I ferier og fravær over en uke, har koordinatoren en avløser. I dette tilfellet da en ikke har hørt noe fra foreldrekontakten og det har gått mange månder, står det helt klart for meg at det må ha skjedd en forglemmelse eller annen glipp fra vår side. Dette er selvsagt beklagelig. Vi har for tiden 8-9 foreldrekontkter som gjør så godt de kan med å svare på alle henvendelsene vi er så heldige å få til Lykkelige barn. Alle foreldrekontaktene er selv foreldre til høyt begavede barn og har dermed erfaring med feltet. Alt arbeidet er basert på frivillighet. Vi får mange henvendelser. Hver samtale tar ca en time, halvannen. Fra tid til annen ønsker foreldrekontaktene fritak fra sitt verv fordi de ikke har tid og anledning, og det kan kanskje ha vært i en slik overgang at dette har skjedd. Uansett er vedkommende som ikke har fått svar velkomne til å kontakte oss igjen.

Vennlig hilsen
Lykkelige barn
Tove Hagenes
for tiden koordinator for foreldrekontaktene

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash »

Og ein viktig ting:
Sjekk at ikkje spam-filteret er sett opp for strengt. Det er mange viktig epost som har forsvunne i for strenge spamfilter.
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

betre
Medlem

Post by betre »

Kanskje det er på tide å rekruttere nye foreldrekontakter? Når oppdragsmengden er så stor at man ikke får unna arbeidet innen en gitt tid, så må man utvide staben.
Jeg kjenner en i området mitt som nå sitter og venter, og venter.....

Mette
Medlem

Post by Mette »

betre wrote:Kanskje det er på tide å rekruttere nye foreldrekontakter? Når oppdragsmengden er så stor at man ikke får unna arbeidet innen en gitt tid, så må man utvide staben.
Jeg kjenner en i området mitt som nå sitter og venter, og venter.....
Kanskje best å sende et tips (med navn på den som venter) til foreldrekontaktene, slik at de kan løse opp i denne saken?

Post Reply