Jeg lurer på en ting.

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Joseph

Jeg lurer på en ting.

Post by Joseph » Mon 11. Feb, 2013 9:54

Hallo der jeg lurte på om yngre personer kunne skrive på forumet for eksempel min 13 årige sønn som synes at det er morsomt å være på dette forumet og lese hva foreldrene skriver om andre barn som er som han.
:D

mortenoslash
Medlem

Re: Jeg lurer på en ting.

Post by mortenoslash » Mon 11. Feb, 2013 10:33

Barn av medlemmar får tilgang til eit eige barne-forum. Det er det einaste ut over det som alt er synleg på gjesteforumet. (No er nok ikkje barne-forumet det mest aktive, men det er no der.)
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

Joseph

Post by Joseph » Mon 11. Feb, 2013 10:37

OK, takk for den kjappe responsen ;) Jeg lurer også på hvor dere holder til (Hvor lykkelig barn foreningen er)
Vi tenker på å søke.

Mette
Medlem

Post by Mette » Mon 11. Feb, 2013 10:57

Det er medlemmer fra nesten hele landet. En stor andel på Østlandet, noen steder med veldig få medlemmer og noen byer utenom Østlandet med et aktivt miljø.

Det er lokale treff og landsdekkende treff (først og fremst sommerleir). Treff for voksne, barn, ungdommer og for hele familien.

For å vurdere medlemsskap kan du kontakte foreldrekontakt@lykkeligebarn.no (det har du kanskje allerede funnet ut).

Lykke til!

Joseph

Post by Joseph » Tue 12. Feb, 2013 8:19

Tusen takk Mette, vi håper at vi får en sjanse til å være med i denne foreningen. ;)

Mette
Medlem

Post by Mette » Tue 12. Feb, 2013 9:24

Da kan det godt hende at vi treffes! Gutter i 13-årsalderen er det ganske mange av i foreningen :D .

Bobli
Medlem

Post by Bobli » Wed 13. Feb, 2013 1:51

mortenoslash wrote:Barn av medlemmar får tilgang til eit eige barne-forum. Det er det einaste ut over det som alt er synleg på gjesteforumet. (No er nok ikkje barne-forumet det mest aktive, men det er no der.)
Tar med at barna i barneforumet må skrive med egen bruker, ikke pålogget med foreldrenes bruker.
Det er litt greit å kunne skille foreldrenes aktivitet fra barnas. For egen del ønsker jeg ikke at barna mine skal lese voksenvinklingen og voksentankene om hb-barna. Det er godt å kunne "lufte seg litt" i forumet uten å måtte ta barnehensyn.

Anbefaler en samtale med foreldrekontakt. :)

Joseph

Post by Joseph » Wed 13. Feb, 2013 8:38

Ok tusen takk Bobli. ;)

betre
Medlem

Post by betre » Thu 14. Feb, 2013 10:19

Vi på sør vestlandet - Stavanger- arrangerer ca 1 g pr mnd foreldrekafe, vi har vært på hyttetur om høsten, og har nylig også vært på hyttetur til vinter og sne. Begge har vært så vellykket at vi kommer til å gjøre det på nytt. Hytter er allerede bestillt!

Hvis medlemsskap er noe for dere, og det ikke er stor aktivitet der dere holder til, så vær aktiv selv.

janne
Medlem

Post by janne » Thu 14. Feb, 2013 6:06

Joseph wrote:Hallo der jeg lurte på om yngre personer kunne skrive på forumet for eksempel min 13 årige sønn som synes at det er morsomt å være på dette forumet og lese hva foreldrene skriver om andre barn som er som han.
:D
For en god ide! :idea:

- Vet tre allerede, som skal få tipset! De har alt for mye på hjertet, snakker omgivelsene i senk.
Hvorfor ikke skrive på det åpne forumet?
(Og hvorfor har jeg aldri fått denne lysende ideen selv :evil: )

Joseph

Post by Joseph » Thu 14. Feb, 2013 7:01

Vet dere om det er noe i nærheten av Gjøvik?

Kariel
Medlem

Post by Kariel » Wed 20. Feb, 2013 8:33

Uten å ha full medlemsliste i hodet, så vet jeg at vi har flere hedmarkinger som medlemmer :D
Kariel
Lærer/master i TPO. Blogger om evnerike barn på http://www.krumelurebloggen.no

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash » Wed 20. Feb, 2013 9:28

Kariel wrote:Uten å ha full medlemsliste i hodet, så vet jeg at vi har flere hedmarkinger som medlemmer :D
Meir aktuelt er det sikkert at det òg er nokre opplendingar som òg er medlem, om enn flesteparten av dei ikkje bur i Lillehammer-området.
(Var inne på medlemsdelen av forumet og sjekka sist oppdatert medlemsliste.)
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

Heidi
Foreldrekontakt

Post by Heidi » Tue 26. Feb, 2013 8:38

Vi har tre medlemsfamilier på Lillehammer, en på Brumunddal og flere rundt Hamar.
Heidi, mor til 2

Joseph

Post by Joseph » Tue 26. Feb, 2013 8:59

Ok tusen takk for alle svarene og all hjelpen.

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash » Tue 26. Feb, 2013 9:30

mortenoslash wrote:Meir aktuelt er det sikkert at det òg er nokre opplendingar som òg er medlem, om enn flesteparten av dei ikkje bur i Lillehammer-området.
Her kom det ein nekting inn i setninga som ikkje skulle vore der. Det skulle vore: «… om enn flesteparten av dei bur i Lillehammer-området». Flesteparten i fylket bur der, altså.
Morten Øen

Joseph

Post by Joseph » Tue 26. Feb, 2013 9:57

Vi venter fortsatt på at vi får tid til å snakke med en foreldre kontakt, en foreldre kontakt sa vi kunne ringe men så dro han/hun på ferie.

RammaLammaDingDong
Medlem

Post by RammaLammaDingDong » Wed 27. Feb, 2013 1:06

Hei! Jeg venter også på å få snakke med en foreldrekontakt. Regner med at dette er travle mennesker som gjør dette på fritid, så vi får nok samtalene våre så snart de har tid. :)

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash » Wed 27. Feb, 2013 7:10

Ja, det er korrekt.

Foreldrekontaktene er sjølv småbarnsforeldre, og det kan difor variere veldig kor god tid dei har. Sjølv om dei fleste samtalene er mykje av ein formalitet, tek dei tid, og somme tider kan det vere samtaler som treng meir tid enn andre.

Den siste tida har organisasjonen og temaet høgt begava barn fått ein del mediefokus som har medført fleire interesserte foreldre, og dermed kan det ta litt ekstra tid å nå gjennom ringe-listene etter travle dagar.
Morten Øen

Post Reply