Masteroppgave om høyt begavede barn

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
tamalum

Masteroppgave om høyt begavede barn

Post by tamalum »

Hei alle sammen!

Jeg har kommet meg inn på dette forumet fordi jeg er masterstudent i spesialpedagogikk ved NTNU i Trondheim. Til våren skal jeg skrive masteroppgave i spes.ped og har i forbindelse med dette fått øynene opp for evnerike/høyt begavede barn. Jeg mener dette er en gruppe med barn/ungdom som ikke har fått sin riktige plass i skolen og kunne tenke med og belyse dette på et slags vis i min masteroppgave. Siden dette er et ganske nytt tema innenfor pedagogikken og i hvert fall innenfor spesialpedagogikken trenger jeg innspill fra noen som vet hva de snakker om(foreldre og pedagoger med erfaring innen for området). Derfor spør jeg dere; er det noen områder innenfor skolen dere mener det er viktig og sette spørsmålstegn ved? Er det noen problemstillinger deres barn og dere møter på i skolen som det enkelt kunne vært gjort noe med? Slike ting ønsker jeg innspill på. Håper noen ønsker å dele noen synspunkter og komme med eventuelle tips, da hadde jeg blitt veldig glad!

- Tale K Mælum

Eirin M. O.

Re: Masteroppgave om høyt begavede barn

Post by Eirin M. O. »