BUP-kontakt / kompetent psykolog Oslo?

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
GJE
Medlem

BUP-kontakt / kompetent psykolog Oslo?

Post by GJE »

Hei!
Vi har en gutt på 7 år som har en utfordrende skolehverdag og vi har nylig skjønt at dette kan skyldes at han er ekstra begavet. På grunn av hans atferd ønsker skolen at vi skal ta kontakt med BUP. Jeg hadde en veldig bra samtale med en representant for foreningen Lykkelige barn i går som anbefalte meg å høre med dette forumet om noen her har navn på personer i BUP Oslo som kjenner til feltet begavede barn. Vi er også interessert i å få navn på en barnepsykolog i Oslo-området som kjenner til denne problemstillingen. Vårt inntrykk er at skolen ikke er veldig interessert i våre (foreløpig noe usammenhengende) innspill om temaet, så vi ønsker å knytte til oss en fagperson som kan hjelpe til å formidle kunnskap til skolen slik at vi kan få et mer tilpasset opplegg for vår sønn.

Jeg håper noen her kan hjelpe oss!

roffe
Medlem

Re: BUP-kontakt / kompetent psykolog Oslo?

Post by roffe »

Jeg vet at en hel del brukere av forumet er litt vare på folk som poster reklame her, men på oppfordring fra flere:

Grendel evidenbsbasert psykologi har samarbeid med Mensa, og tilbyr WISC-testing ved psykolog og veledning ved spesialpedagog. Vi har erfaring med at spesialpedagogen er svært flink til å veilede foreldre og lærere, og å oversette mellom foreldre og lærere.
Rolf Lindgren
rolf.m.b.lindgren@gmail.com
Psykolog. Sertifisert på WISC.
Medarbeider i Nasjonalt kompetansesenter for evnerike barn.

ieva
Medlem

Re: BUP-kontakt / kompetent psykolog Oslo?

Post by ieva »

Her glapp det litt - jeg har besvart henvendelsen per PM, men burde lagt noe ut her også. Det er en generell regel vi prøver å følge at vi ikke gir direkte råd av så viktig betydning over det åpne forumet. Heller på det lukkede forumet, eller ved direkte henvendelser per epost (leder@lykkeligebarn.no) eller ved å ringe meg på 99421831

Post Reply