Privat Wisc test på Østlandet.

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Neanine

Privat Wisc test på Østlandet.

Post by Neanine »

Hei og hopp :)

Er ny her på forumet, men lurer allerede på en ting:
Jeg har et barn på 9 år som jeg mistenker av ulike årsaker å ha over gjennomsnittet høy iq.
For i større grad få hjelp,samt tilpasset skolehverdagen ønsker jeg at barnet mitt skal ta en WISC test.

Ser privat aktør tilbyr denne testen til 6500,- noe som desverre er litt for mye for min lommebok.
Finnes det andre jevngode, men billigere alternativer i Østlandsområdet?

Mimmi
Medlem

Re: Privat Wisc test på Østlandet.

Post by Mimmi »

Har du vært i kontakt med lokal ppt? Både skolen, helsesøster, lege og foreldre kan henvise til ppt og be om testing. Mulig ikke alle ppt-kontor har samme kompetanse, men de bør kunne hjelpe deg noe i hvert fall.

Her ser du litt info:
Vestre Toten

Kariel
Medlem

Post by Kariel »

Som forelder kan du henvende deg til PP-tjenesten i kommunen og be om at de tar tak i saken, men på basis av en bekymring for barnet.
Ventelistene hos PP-tjenesten er ofte lange, og da kan det være at man må ty til andre løsninger.

Snakk med fastlegen, legg frem bekymringen, så kan fastlegen henvise dere til en psykolog for testing og evaluering av barnet. Deretter kan du kontakte en psykolog lokalt og få utført testen (kan også være venting der).
Kariel
Lærer/master i TPO. Blogger om evnerike barn på http://www.krumelurebloggen.no

Toril
Medlem

Post by Toril »

Fastlegen burde kunne opplyse hvilke psykologer som har avtale med kommunen, slik at du slipper å betale, men du må antakelig selv finne ut hvem som er nevropsykolog, og om vedkommende har erfaring med testing av evnerike barn. På NAV sine sider finnes det en oversikt over psykologer med avtale, men den er ikke alltid til å stole på.

Post Reply