Gode skoler Bergen og omegn

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Lykkestor
Medlem

Gode skoler Bergen og omegn

Post by Lykkestor »

Hei, har noen gode erfaringer med skoler i Bergen der evnerike barn blir tatt på alvor?

Tjorven

Re: Gode skoler Bergen og omegn

Post by Tjorven »

Jeg har ikke erfaring fra skoler i Bergen, men har barn på skole i Oslo.

Min erfaring at det i langt større grad avhenger av læreren enn av skolen. Vi har opplevd fantastisk tilrettelegging og overhodet ingen tilrettelegging på en og samme skole, men med forskjellig kontaktlærer. Og lærer kan man dessverre ikke velge.

Mette_BGO
Medlem

Post by Mette_BGO »

Dessverre nei. Jeg har undersøkt i ganske stor grad, men det er liten kompetanse blant mange Bergensskoler.

Mette_BGO
Medlem

Post by Mette_BGO »

Som i resten av landet er det veldig læreravhengig og derfor helt tilfeldig om det blir bra eller ikke.

Toril
Medlem

Post by Toril »

Min erfaring er at grunnleggende holdninger hos administrasjonen og skolen som helhet er avgjørende, så hvis ikke rektor har noe fornuftig å si, er du helt avhengig av tilfeldige lærere.

Primula
Medlem

Post by Primula »

Hei,

Min evnerike sønn i Bergen byttet skole i høst. På Bjørgvin Montessori skole på Slettebakken er han blitt tatt på alvor og er en helt "ny" gutt. Jeg vil vel egentlig gå så langt som å si at de har reddet han :D
Veldig bra skole.

Ellers er det gode rykter om Bergen International School, men da foregår jo undervisningen på engelsk, om det er en løsning.

Lykke til !

Post Reply