Mann med spillegjeld og baby på vei...

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Locked
hcbaby2017

Mann med spillegjeld og baby på vei...

Post by hcbaby2017 »

Hei,

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver. Jeg trenger å dele, få støtte, få respons, høre andre og lignende historier.

Jeg er helt fortvilt. Er gravid i uke 18 (straks 19) og har hatt skyhøy puls de siste 24 timene. Ikke har jeg sovet heller.

Det startet i går kveld når jeg, siden i helgen hadde sittet med en utrolig dårlig følelse rundt min samboer. Noe var galt. Som den fødte CSI agenten jeg er, så begynte jeg å leite etter unormale ting. Og på første forsøk fant jeg det jeg trodde. Han har havnet i økonomisk uføre. Igjen. Vi ble sammen for litt over 6 år siden. Det tok et lite år før jeg oppdaget at han hadde en svimlende spillegjeld. Ca 700.000 kr. Alt hos inkasso. Etter salg av hans leilighet, en del justeringer, forhandlinger med kreditorene (av meg) og et privat lån hos hans foreldre ordnet det seg.

Det skal sies at han er en utrolig fin, snill, omsorgsfull og herlig mann. Han får meg alltid til å le, han tar vare på meg, han jobber knallhardt i jobben sin og har over gjennomsnittet god lønn, og er høyt respektert i bransjen og blant kolleger. Dette er tilsynelatende han eneste "feil".

... Hvertfall: Vi kom ut av en periode på ca 3 år som et enormt styrket par. Vi har hatt en enorm tillit til hverandre og har på mange måte vært et par som folk rundt oss har brukt som en mal for hvordan et forhold skal være: Latterfyllt, tillitsfullt, og respekt og beundring for hverandre. Jeg er utrolig glad i den mannen. Jeg vurderte å gå mange ganger i prosessen, men han var alltid flink å passe på at det ikke gikk ut over meg og min privatøkonomi. Dette skulle han ordne opp i selv - og det gjorde han. Hver eneste krone hos foreldrene er tilbakebetalt.

Han gikk også i samtaler for spilleavhengige en periode, og følte han fikk sortert gjennom en del ting.

Han hadde et mindre "tilbakefall" siden da, som ikke var verre enn at vi justerte litt på forbruket en periode og kom på rett kjøl igjen.

Siden da har det vært problemløst, og han har vist en forståelse og interesse for økonomi som har gjort at vi har kjøpt oss hus, pusset opp en del på oppsparte midler, og skal nå ha vårt første barn i juli.

... Så i går kom smellen. Han har havnet "utpå" igjen. Etter over 2 år som fantastisk flink. Det startet før jeg ble gravid, og før vi hadde fått positiv test så var det "for sent" i hans øyne. Han var så livredd for å miste meg og babyen vår at han tok opp forbrukslån for å vinne tilbake pengene. Noe han burde ha lært fra tidligere at ikke går.

Ny gjeld: 650.000 kr.

Jeg presset ordene ut av han. Jeg ble nummen i hele kroppen. Pulsen eksploderte, og har enda ikke landet. Har heller ikke sovet mer enn en halvtime av gangen, et par ganger det siste døgnet.
Hva skal jeg gjøre? Vi har det så utrolig fint sammen. Jeg vil IKKE bli noe alenemor, spesielt ikke når jeg virkelig elsker han av hele mitt hjerte. Han er min trygghet og min bauta, og har stått med meg i mange stormer. Man går vel ikke ifra en som er syk?

Det økonomiske har jeg tro på at vil ordne seg. Det må det. Jeg har snakket med banken om å få refinansiert 200.000 på huset, og ha resten i forbrukslån med 9% rente. Med prioriteringer vil vi klare å være gjeldsfri på ca 3,5 år. Det blir ikke noen voldsomme ferier eller mer oppussing, men vi vil fremdeles kunne spare en buffer til lille frøet kommer i juli.

Er jeg helt crazy som blir? Er jeg dum eller dumsnill?

mortenoslash
Medlem

Re: Mann med spillegjeld og baby på vei...

Post by mortenoslash »

Moderatorane har forståing for frustrasjonen, men den typen problem har ikkje noko med formålet til vår organisasjon.

Vårt beste råd er å ta kontakt med fastlegen eller post@spillavhengighet.no dersom problemet ikkje kan løysast på andre måtar.

Les òg meir på: http://www.spillavhengighet.no/

På vegne av moderatorane låser eg dermed tråden.
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

Locked