Elefanten i rommet, en slags miniguide

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
Yngve
Medlem

Elefanten i rommet, en slags miniguide

Post by Yngve »

Heisan
For en drøy måneds tid tilbake lagde jeg en skriv om hvordan det kan fortone seg å ha et evnerikt barn i møte med skole og barnehage, ispedd med noen tips til hvordan man kan håndtere det. Skrivet heter Elefanten i rommet, fordi jeg tar opp det jeg mener kanskje er det viktigste og mest tabubelagte (og underkommuniserte) områdene ved evnerikhet.

Utgangspunktet mitt var å lage noe for foreldre som nettop har blitt medlem i Lykkelige Barn, så planen var egentlig å poste det på den lukkede delen av forumet. Etter å ha postet det på den interne fjesboksiden til lykkelige barn, har jeg fått en del forespørsler om man får lov til å dele det jeg skrev med lærere og annet skolepersonell, noe som er greit for meg. Jeg har tenkt lenge på om det er riktig å poste det åpent, siden vinklingen først og fremst er mot foreldre som allerede har erkjent at de har et evnerikt barn, men til slutt har jeg kommet til at dette er noe jeg mener jeg kan stå for, så kan jeg like greit poste det på det åpne forumet, slik at alle som vil kan lese det.

Skrivet er festet som vedlegg til denne posten, og jeg håper noen kan ha glede av å lese det. Dersom noen har spørsmål eller kommentarer, så tar jeg gjerne imot svar i denne tråden :) .
Attachments
ELEFANTEN I ROMMET-1.2.pdf
(757.15 KiB) Downloaded 673 times

Post Reply