Ting skjer!! :)

Velkommen til LykkeligeBarn's åpne forum.

Forumet er åpent for alle.
Vil man ha skrivetilgang må man registrere seg.
Foreldre, pedagoger, lærere og andre kan delta i diskusjonene. Husk at eventuelle svar fra foreningens medlemmer står for deres egen regning, og ikke nødvendigvis gjenspeiler foreningens meninger.

Vi håper forumet kan gi en gjensidig innsikt i hvordan det er å ha med barn med særlige forutsetninger (bmsf) å gjøre.

Det er nå utført en rekke endringer på sikkerheten på forumet.
- recaptcha er aktivert for godkjenning av registrering
- Det er aktivert Spambot med IP sjekk fra kjente adresser.
- Man må nå validere registrering av ny bruker med epost som blir sendt til oppgitt epost før tilgang blir gitt.

Moderators: Moderatorer, Foreldrekontakt

Post Reply
tove
Foreldrekontakt

Ting skjer!! :)

Post by tove » Mon 01. Dec, 2008 12:03

http://www.utdanningsforbundet.no/uploa ... Skogen.pdf

Denne bokanmeldelsen fra Kjell Skogen av boken "Begavede barn, en veiledning for foreldre og pedagoger" av Mönks % Ypenberg, gir oss endelig håp om at positive ting er på glid! Det er når fagfolkene selv innenfor skolevesenet griper fatt i sakene på eget initiativ i kombinasjon med påvirkning utenfra, vi kan håpe og tro at noe er i begevelse. :mrgreen:

PIA
Medlem

Re: Ting skjer!! :)

Post by PIA » Mon 01. Dec, 2008 4:37

føler at jeg puster dypt og tilfreds ;)

Heidi
Foreldrekontakt

Post by Heidi » Mon 01. Dec, 2008 9:25

Dette var veldig bra :)
Heidi, mor til 2

tove
Foreldrekontakt

Post by tove » Mon 01. Dec, 2008 10:52

Glemte å nevne i farten (for de som ikke har fått det med seg) at bokanmeldelsen står i desemberutgaven av medlemsbladet "Bedre skole", utgitt av Utdanningsforbundet ;)

staales
Medlem

Post by staales » Tue 02. Dec, 2008 9:27

Dette var virkelig kjempeflott :!:

Fagfolk som direkte taler vår sak! Dette tar jeg som en profesjonell aksept for Lykkelige Barn. :D

Ståle

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash » Tue 02. Dec, 2008 1:47

Er artikkelforfattaren lett å nå tak i?
Kunne det tenkjast at han kunne helde eit føredrag for medlemsforeldre, eller noko?
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

tove
Foreldrekontakt

Post by tove » Tue 02. Dec, 2008 2:15

Kjell Skogen sitter på Inst. for spesialpedagogikk på Blindern. Jeg ringte han forøvrig i fjor høst og spurte om han hadde skrevet om høyt begavede barn. Det hadde han ikke. Han har kommet ut med mange bøker innenfor spesped feltet, f.eks om tilpasset undervisning og det å følge dagens skole i ly av samfunnsendringene. Kanskje konferansegrupen i LB kunne ha interesse av å kontakte han? Det jobbes med å holde en konferanse om feltet høyt begavede barn til våren/høsten, beregnet for pedagoger, ppt, foreldre, etc.

HANNE_S
Medlem

Post by HANNE_S » Wed 03. Dec, 2008 10:04

Enig. Dette var bra. Blir forhåpentligvis leste av veldig mange lærere.

mortenoslash
Medlem

Post by mortenoslash » Thu 04. Dec, 2008 6:53

HANNE_S wrote:Enig. Dette var bra. Blir forhåpentligvis leste av veldig mange lærere.
Ja, det er kan hende ein idé for ein del av foreldrene som slit med å bli tekne alvorleg å ta ein utprint av artikkelen og bruke?
Morten Øen

Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.

PIA
Medlem

Post by PIA » Fri 05. Dec, 2008 8:04

har allrede begynt med å fordele artikelen som om det var godteri :D

Post Reply