Innhold (i kronologisk rekkefølge):
Mastere om barnehage
Mastere om skole
Mastere om barnehage
Mastergradsavhandlinger som har barn med stort læringspotensial i barnehagen som tema
Barn med stort læringspotensial i barnehagen
En kvalitativ intervjuundersøkelse om hvordan barnehagelærere kan arbeide for å ivareta barn med stort læringspotensial sine behov
Universitetet i Agder, fakultet for humaniora og pedagogikk. Institutt for pedagogikk
Av Miriam Homestad Thorsen, 2020
Evnerike barn i den norske barnehagen
En studie av hvordan barnehagestyrere oppfatter barnehagen sin rolle omkring evnerike barn
Pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse
Høgskolen i Sørøst-Norge, Fakultet for estetiske fag, folkekultur og lærerutdanning
Av Inessa Mikkelsen, våren 2016
Evnerike barn i barnehagen
Master i barnehagepedagogikk
Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA), Fakultet for lærerutdanning
Av Linda Apalnes Gardar, 2012
Mastere om skole
Mastergradsavhandlinger som har barn med stort læringspotensial i skolen som tema
Evnerike elever:
En kvanititativ studie av læreres holdninger til evnerike elever, deres syn på elevers intelligens og mestringsforventning
Mastergradstudiet i spesialpedagogikk
Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning
Av Alexander Karlsen, våren 2018
Evnerike elever – en uutnyttet ressurs i norsk skole?
En empirisk studie av læreres holdninger, kunnskaper og erfaringer
Masteroppgave i tilpassa opplæring
Nord-universitetet
Av Kassandra Petsas og Katarina Steigen, 15. mai 2018
De «klarer seg selv»
Om å identifisere og tilrettelegge undervisning for evnerike elever
Master i Lærerutdanning 1.-7. trinn
Universitetet i Tromsø, fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning. Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Av Ann-Charloth Norum Eidesen og Marianne Sodefjed, mai 2017
Elever med høyere læringspotensial
– hvordan opplever de undervisningen i norsk skole?
Master i undervisningsvitenskap, fordypning i pedagogikk
Høgskulen på Vestlandet, fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett. Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag. Avdeling for lærerutdanning
Av Vegar Eide, 15. mai 2017
Elever med ekstraordinært læringspotensial
Hvem er de og hvordan tilpasse opplæringen for dem?
Masteroppgave i Lærerutdanning 1.-7. trinn
Universitetet i Tromsø, fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning. Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Av Hege Hansen og Nina Mari Henriksen, mai 2017
Identifisering og ivaretaking av begavede elever i grunnskolen
En kvalitativ studie av læreres synspunkter og oppfatninger knyttet til begavede elever, med særlig fokus på identifisering og ivaretaking av denne elevgruppen
Universitetet i Agder, fakultet for humaniora og pedagogikk. Institutt for pedagogikk
Av Steinar Tveito Storli, mai 2016
«Det må være forferdelig hvis en som er så intelligent og så flink egentlig skal bli ødelagt»
En kvalitativ intervjustudie av fire grunnskolelæreres oppfatning av tilpasset opplæring med fokus på evnerike elever, og hvilke utfordringer de erfarer med å gi evnerike barn en tilpasset opplæring
Masteroppgave i spesialpedagogikk
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse. Pedagogisk institutt
Av Morten Kristoffer Finsberg, oktober 2015
Å være lærer for evnerike elever
Personlige og profesjonelle kvaliteter hos læreren – en litteraturstudie
Masteroppgave i Pedagogikk
Universitetet i Oslo, det samfunnsvitenskapelige fakultet. Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi
Av Christine Nesse, 1. juni 2014
Why let them walk when they can fly?
Tilpasset opplæring og høyt begavede barn
Masteroppgave i læring og undervisning
HØGSKULEN I SOGN OG FJORDANE/UNIVERSITETET I BERGEN
Av Cecilie Eikefjord Udberg-Helle, våren 2013
Sosiale og emosjonelle vansker blant evnerike barn
En systematisk litteraturstudie om hvorvidt evnerike barn har en større risiko for å utvikle sosiale og emosjonelle vansker enn andre barn
Masteroppgave i spesialpedagogikk
Universitetet i Stavanger, det humanistiske fakultet
Av Camilla Amundsen, 15. mai 2013
Den norske skolen og de evnerike elevene
En caseundersøkelse av hvordan evnerike barn og foreldrene deres opplever møte med skolen
Masteroppgave i spesialpedagogikk
Universitetet i Oslo, det utdanningsvitenskapelige fakultet. Institutt for spesialpedagogikk
Av Jørgen Smedsrud, 1. juni 2012
Lærernes rolle i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker
MASTEROPPGAVE I SPESIALPEDAGOGIKK
Universitetet i Stavanger, det humanistiske fakultet
Av Wibecke Bore Ribesen, mai 2012
Acknowledgement of ‘High Ability’ in Norwegian Higher Education
A qualitative case- study of one Teacher Education Program, and one Special Pedagogy Program
Master of Philosophy in Comparative and International Education
Universitetet i Oslo
Av Marit Arnøy Qvam, 1. desember 2010
Begavede barn i norsk grunnskole
Hvordan opplever foreldrene barnas og sitt eget møte med skolen?
Masterstudium i sosiologi
Universitetet i Oslo, det samfunnsvitenskapelige fakultet. Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi
Av Tove Hagenes, høsten 2009